Pages

Tuesday, January 6, 2009

lagi2 kekusutan...bilakah akan berakhir...

malam ni..aku kembali mencoret secebis ungkapan....


tinggal 2 hari lagi ``winter holiday`` aku akan tamat..banyak report aku yang masih belum diselesaikan...entah mengapa, berat sungguh hatiku untuk menyudahkannya...dalam ertikata lain..malas la....minggu depan final exam...n cuti semester....


diam x diam..hampir 4 bulan aku disini.....selama 4 bulan aku disini..banyak perkara baru yang aku pelajari...emm bahasa japan aku?agak membimbangkan...
malam nie aku nak membayangkan antara kehidupan di japan dan kehidupan ditanah air tumpah darah ku.....cuba kita renungkan kembali..apa eea yang berbeza disini...emmm oh ya,,,disini..masyarakat disini, boleh di kategori kepada masyarakat yang pentingkan diri sendiri..hahahha mungkin..namun x semuanya begitu.....aku suka masyarakat disini...kalau ikotkan, kalau btol2 kenal dengan mereka...mereka akan menjadi keluarga yang terbaik sekali....namun...kadang kala mereka ni sangat aneh...hahhaha...apa yang aku lihat...masyarakat disini seperti tiada masa sosial langsung...bagi mereka yang bekerja,...kerja..kerja...dan kerja...mereka seolah2 mementingkan kerja berbanding keluarga...mungkin sebab itu ekonomi mereka sangat bagus..agaknya...lagi...emm apa yang menariknya..budaya mereka.kalau nak tengok bandar tokyo...ia bole dianggap sebagai bandar bersih..bayangkan tanpa tong sampah...bandar ini mampu kelihatan bersih dan berseri..betapa tingginya attitude mereka...kan kan...emm cos idup kat sini boleh tahan tingginya...kepada mereka yang mahu bekerja disini...silakan saya alukan kedatangan anda..wawawa...
selesai sudah cerita japan...beralih pula kepada cerita lain....
emmm aku sebenarnya dah tdo tadi...tapi bila terjaga mata ni x dapat lelap pulak...napa eeaha..oh ya...seingat aku...sejak aku sampai disini,,,,aku kena blaja..kakakkak
emm cita pasal belaja lah plk eea....aku ada 6 class yang perlu aku attend...class bahasa,history,economic,religion,sport dan literature.(betul ke ejaan ni...)petama..aku mula diajar bekenaan bahasa japan..atau lebih dikenali sebagai nihonggo...wawawawa...korang bayangkan..tulisan kotak2 yang macam lukisan ni..sukar sungguh memahaminya..tp kalau betul2 mempelajari dan memahami akan maksudnya, bahagia sungguh rasanya...tapi itulah yang harus aku pelajari...clas sukan paling aku suka...bole krate org...bole panah owg dan yang paling best leh sepak n terajang owg...lallalalla bahagia kan..tapi aku slalu tdo masa class sejarah japan...bapak bosannya...korang meh try masuk class ni....mesti tdo skali ngan aku...hahhahahahah...
ops..aku x taulah merapek apa memalam ni...emm time to sleep la...nemuiiyooo...
bersambung.....

emm

4 comments:

  1. penat aih aku baca v oii...byk tul salah ejaan.v, v bahasa jepun ko mkin elok , bhasa melayu ko mkin teruk nanti.hehehe...lawak la ko nih

    ReplyDelete
  2. hhaahhaah ngah belajar mengeja...sowi le

    ReplyDelete
  3. aduyai ko ni v... sejak pandai tulih blog ni baru nk blaja ngeja balik ker... hehehee

    ReplyDelete
  4. bukn evy sngaje tulis dlm bhsa yg truk..sbnrnye itu adlh tulisan blogger tuk mndktkn dri dgn pmbc.Biar kte nmpk cam smph bler mnulis dn gaya ayat kena lembut lg..bak kata Pewaris Reformasi..

    ReplyDelete