Pages

Monday, January 12, 2009

payah tol....

emmmm...
``v..kau ngan sapa skrg...``
``v kau ngan dia cam na....``
``v i suka u...i i miss u...v ni v tuuu``
``i benci u``
apa niiiiii.......

pening gak aku nak menjawap soalan yang sering dikemukakan...
cuba korang pikir...cinta...sayang... kasih..kecewa..kegagalan...hanya buang masa kan....
sbb tu aku rasa..sekarang idup aku..hati aku keras untuk menerima cinta,,
apa yang penting sekarang ialah cita2 dan masa depan.

hari ni aku mengenali seseorang (yang baru gagal dalam percintaan...) yang dulunya hanya ku anggap sebagai owg keliling yang x pernah memberi apa maksud kepadaku...
namun hari ini...dia mengajar aku bagaimana untuk berhadapan dengan hari depan...
sebentar tadi..ya sebentar tadi,.dia menyatakan bahawa senyumlah..walaupun rintangan besar sedang menghalangi perjalanan harianku...

manusia dan kehidupan...slalunya x mudah untuk lari dari masalah yang mendatang, setiap hari kita diduga untuk sesuatu...
pelik kan dunia...kadangkala..muka baik...tapi jahat ya amat...pastu..muka jahat..cam pecah rumah...tapi lembut je....cantik?ha ya... muka cantik dah hensom...jangan terpedaya dengan luaran mereka kengkawan...kerana smua tu x akan kekal lama...

belajarlah..belajar menilai melalui hati dan fikiran......bukan menilai melalui nafsu semata.
smuanya mudah bila berkata2...bila benar2 terjadi...?beban yang ditanggung lebih berat dari segalanya..namun..jangan sekali menangis kerana kesakitan...senyumlah untuk sebuah sinar yang baru....segalanya adalah pengalaman yang akan mematangkan ...

bersambung......

9 comments:

  1. v ko ptus cinta ker?ko cinta dgn aku jerla hehek..cinta glp mu..

    ReplyDelete
  2. haha, macam sial je lu fiq. gua rasa kalau gua masuk bertanding, gua senang2 je bleh menang dgn lu...

    nasib evy madehah ni adik gua, hahaha

    ReplyDelete
  3. hahahahaha....
    putus chinta tu pekara biasa beb...
    tp yg x suka tu sbb byk kekesalan n penyesalan...

    ReplyDelete
  4. hadapi dengan senyuman...

    ya mmg byk...tp itulah sebahagian yg telah kita lalui.

    ReplyDelete
  5. v.. jadikan kenangan semalam sebagai pengajaran dan pembelajaran dalam meneruskan hidup ini.. jangan ulangi kesilapan yang sama ok bebeh...

    ReplyDelete
  6. ermmm.. pengalaman yang sangat2 melukakan...

    ReplyDelete
  7. or skang ske kulit hitam amin..Obama dah buktikan..

    ReplyDelete
  8. ingat..sekali hati kita terluka ia tak kan terluka di tempat yang sama buat kali kedua...

    ReplyDelete